Czasem zdarza się, że w chwilach roztargnienia, pasażerowie gubią w autobusach i tramwajach ważne dla siebie rzeczy. Codziennie gdańskie trasy obsługuje ponad 100 tramwajów i prawie 200 autobusów GAiT. Przewożą one setki tysięcy pasażerów. Jednak nie ma się co martwić, bo jeżeli zguba została znaleziona przez innego pasażera lub kierowcę pojazdu trafia ona do miejsca, gdzie czeka na swojego właściciela.
 

Co zrobić kiedy zorientujemy się, że zgubiliśmy coś w tramwaju lub autobusie GAiT?

Wystarczy dokładnie przeanalizować swoją trasę, przypomnieć sobie jak najwięcej szczegółów dotyczących trasy, jak numer linii, godzina odjazdu, nazwa przystanku, na którym wsiadaliśmy i wysiadaliśmy. Pomocny może być również numer boczny pojazdu. Następnie dzwonimy do biura GAiT, w którym uzyskamy wszystkie informacje na temat rzeczy pozostawionych w pojazdach. Telefoniczna informacja czynna jest codziennie, pod nr tel.: (58) 341 32 46 wew. 123.

Jak to działa?

Znaleziona rzecz trafia najpierw do dyspozytora, następnie do miejsca, gdzie czeka na swojego właściciela. Zguba pozostaje tam przez kilka dni. Wystarczy zadzwonić i podać cechy charakterystyczne zagubionego przedmiotu. Jeżeli okaże się, że nasza zguba znalazła się, można ją odebrać w budynku przy ul. Wita Stwosza 108 w Gdańsku.

Gdzie jeszcze szukać zagubionych przedmiotów?

Po upływie kilku dni, wszystkie znalezione i nieodebrane przez pasażerów przedmioty trafiają do Biura Rzeczy Znalezionych Urzędu Miejskiego przy ul. Wyspiańskiego 9a w Gdańsku.

Co pasażerowie gubią w tramwajach i autobusach?

Telefony, rękawiczki, dokumenty i parasolki są na szczycie listy rzeczy, które pasażerowie zapominają zabrać z pojazdów komunikacji miejskiej. Jednak do najciekawszych i dość niespotykanych należą: kuchenka mikrofalowa, sztuczna szczęka, saksofon, a nawet młot pneumatyczny.

Skip to content