Zajezdnia tramwajowa Wrzeszcz
Zajezdnię tramwajową we Wrzeszczu oddano do eksploatacji w kwietniu 1935 r. Obecnie stacjonuje w niej ponad 90 tramwajów, pojazdy techniczne i zabytkowe. Obiekt na przestrzeni lat wielokrotnie przechodził modernizację. Pierwotnie znajdowała się tu hala postojowo-przeglądowa z 12-torami, po przebudowie w latach 60.połowę hali zajął warsztat naprawy wagonów przegubowych. Dzisiaj oprócz warsztatów i hali naprawczych, na terenie zajezdni znajdują się: pięciotorowa hala obsługi codziennej, dwutorowa hala przeglądów technicznych wagonów z aparaturą na dachu, tokarka podtorowa, system napełniania piasecznic, myjnia automatyczna, lakiernia i budynki biurowe, w tym wydział sieci, torów i dyspozytornia. Niebawem w miejscu obecnego magazynu powstaną tory postojowe.
W pierwszym etapie modernizacji zajezdni została zamontowana myjnia tramwajowa. Podczas mycia woda odzyskiwana jest w około 80%. Proces mycia odbywa się w pełni automatycznie, a czas mycia wagonu tramwajowego o długości 30 m, w zależności od programu, trwa od 12 do około 25 minut. Do obsługi myjni potrzebna jest tylko jedna osoba.
Dla różnego typu wagonów dysponuje siedmioma programami – od Pesy, przez Bombardiera, po „Dortmundy”. Każdy tramwaj wyjeżdżający z myjni jest zarówno czysty w środku, jak i z zewnątrz.
Dzięki zamontowaniu tokarki podtorowej, przetoczenie kół całego tramwaju na zajezdni tramwajowej zajmuje około sześciu do ośmiu godzin. Dla porównania, tradycyjny sposób, przy zdejmowaniu kół, trwał około trzech do czterech dni.