W kwietniu 1935 r. oddano do eksploatacji zajezdnię tramwajową we Wrzeszczu. Działania wojenne przetrwała bez większych uszkodzeń, a w warsztatach głównych przywracane były do ruchu pojazdy uszkodzone w czasie wojny. Na przestrzeni lat wielokrotnie przechodziła modernizację. Pierwotnie znajdowała się tu hala postojowo-przeglądowa z 12-torami, po przebudowie w latach 60.połowę hali zajął warsztat naprawy wagonów przegubowych. Dzisiaj oprócz warsztatów i hali naprawczych, na terenie zajezdni znajdują się: pięciotorowa hala obsługi codziennej, dwutorowa hala przeglądów technicznych wagonów z aparaturą na dachu, tokarka podtorowa, system napełniania piasecznic, myjnia automatyczna, lakiernia i budynki biurowe, w tym wydział sieci, torów i dyspozytornia. Niebawem w miejscu obecnego magazynu powstaną tory postojowe.
W pierwszym etapie modernizacji zajezdni została zamontowana myjnia tramwajowa (GPKM III w 80% dofinansowany ze środków unijnych). Podczas mycia woda odzyskiwana jest w około 80%. Proces mycia odbywa się w pełni automatycznie, a czas mycia wagonu tramwajowego o długości 30 m, w zależności od programu, trwa od 8 do około 15 minut. Do obsługi myjni potrzebna jest tylko jedna osoba.
Dzięki zamontowaniu tokarki podtorowej, przetoczenie kół całego tramwaju na zajezdni tramwajowej zajmuje około sześciu do ośmiu godzin. Dla porównania, tradycyjny sposób, przy zdejmowaniu kół, trwał około trzech do czterech dni.