Czapki, rękawiczki, plecaki, telefony, dokumenty, parasole to rzeczy, które najczęściej w chwili roztargnienia, zdarza się nam zostawić w tramwaju czy autobusie. Zdarzają się też bardziej nietypowe zguby. Nie ma się jednak co martwić, jeżeli znaleziona została przez innego pasażera lub kierowcę pojazdu trafia do miejsca, gdzie czeka na swojego właściciela.

 

Codziennie gdańskie trasy obsługuje ponad 100 tramwajów i prawie 200 autobusów GAiT. Przewożą one setki tysięcy pasażerów. Nic więc dziwnego, że nie ma tygodnia bez rzeczy pozostawionej w pojeździe przez nieuwagę. Od przedmiotów bardzo typowych, codziennego użytku, jak telefony, części garderoby, plecki, po bardziej nieoczywiste, jak na przykład pokaźnych rozmiarów namiot, kuchenka mikrofalowa, saksofon, sztuczna szczęka czy młot pneumatyczny.

 

Co zrobić kiedy zorientujemy się, że pozostawiliśmy coś w tramwaju lub autobusie GAiT?
Wystarczy dokładnie przeanalizować swoją trasę, przypomnieć sobie jak najwięcej szczegółów dotyczących trasy, jak numer linii, godzina odjazdu, nazwa przystanku, na którym wsiadaliśmy i wysiadaliśmy. Pomocny może być również numer boczny pojazdu. Następnie zadzwonić do biura GAiT, w którym uzyskamy wszystkie informacje na temat rzeczy pozostawionych w pojazdach. Telefoniczna informacja czynna jest od poniedziałku do piątku, w godz. 10.00 – 14.00, pod nr tel.: (58) 341 32 46 wew. 123.

 

Jak to działa?
Znaleziona rzecz trafia najpierw do dyspozytora, następnie do miejsca, gdzie czeka na swojego właściciela. Zguba pozostaje tam przez kilka dni. Wystarczy zadzwonić i podać cechy charakterystyczne zagubionego przedmiotu. Jeżeli okaże się, że nasza zguba znalazła się, można ją odebrać w budynku przy ul. Wita Stwosza 108 w Gdańsku.

 

Gdzie jeszcze szukać zagubionych przedmiotów?
Po upływie kilku dni, znalezione i nieodebrane przez pasażerów przedmioty trafiają do Biura Rzeczy Znalezionych Urzędu Miejskiego przy ul. Wyspiańskiego 9a w Gdańsku.

Skip to content