Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje ogłosiła przetarg na naprawę główną i modernizację trzech tramwajów Bombardier NGT6-2. Zakres prac obejmuje m.in. montaż klimatyzacji w przedziale pasażerskim, modernizację nadwozia i odświeżenie wnętrza. Przewidziano także montaż portów USB, nowego rejestratora zdarzeń i odkładanych ramp dla niepełnosprawnych. W każdym z tramwajów znajdzie się również defibrylator.

 

 

Oferty można składać do 25 czerwca 2019 roku, kryterium wyboru to 10% gwarancja + 90% cena. Wykonawca będzie miał na prace 14 miesięcy od daty podpisania umowy.

 

 

Zakres prac obejmuje m.in.:

 

• Nadwozie wagonu tramwajowego
– wymiana uszkodzonych elementów poszycia zewnętrznego (łącznie z drzwiami)
– naprawa i regeneracja przegubów
– naprawa i konserwacja piasecznic
– pojawi się nowa powłoka lakiernicza nadwozia (m.in. wysoka odporność na promienie UV i czynniki chemiczne i mechaniczne, a także powłoka „antygraffiti”)

 

• Wózki wagonu tramwajowego
– przegląd silników
– remont wózków
– regeneracja i wymiana hamulców

 

• Układ napędowy i elektryczny
– remont przetwornic i falowników

 

• Przedział pasażerski
– wymiana szyb
– demontaż i naprawa drzwi
– wymiana wykładziny podłogowej
– izolacja cieplna i akustyczna ścian i sufitu (wykończenie gładkie, powierzchnia łatwa do utrzymania czystości, odporna na akty wandalizmu i działanie światła)
– nowe oświetlenie LED
– nowa wandaloodporna tkanina

 

• Kabina prowadzącego
– wymiana szyb na atermiczne – ograniczające nagrzewanie się wnętrza
– nowy ergonomiczny fotel
– miejsce na rzeczy osobiste
– bardziej czytelny pulpit

 

• Urządzenie klimatyzacyjno-grzewcze
– pojawi się klimatyzacja w części pasażerskiej
– modernizacja układu klimatyzacji w kabinie motorniczego

 

• Odkładana rampa dla niepełnosprawnych

 

• Nowy rejestrator zdarzeń

 

• Elektronika pokładowa
– nowe tablice informacji pasażerskiej w pojeździe
– nowe kamery zewnętrzne i wewnętrzne (10 szt.)
– ładowarki USB

 

• Automatyczny defibrylator zewnętrzny

 

 

 

Więcej na temat tramwajów Bombardier NGT6 można przeczytać tutaj.

 

 

Fot. J. Szmagliński/PSSTM

Skip to content