Trwa kolejny etap modernizacji zajezdni tramwajowej Wrzeszcz. Powstają nowe tory dojazdowe do wybudowanych wcześniej obiektów, a także nowe miejsca postojowe dla tramwajów. Wszystkie prace modernizacyjne odbywają się przy normalnie funkcjonującej zajezdni.

 

Modernizacja zajezdni tramwajowej Wrzeszcz rozpoczęła się w 2010 roku. Pierwszy etap obejmował między innymi uruchomienie nowej myjni tramwajowej, podnośników ułatwiających przegląd pojazdów oraz nowoczesnej tokarki podtorowej. Wszystkie prace modernizacyjne mają na celu dostosowanie zajezdni do obsługi nowego, niskopodłogowego taboru, a jednocześnie zapewnienie niezawodności floty tramwajowej. Koszt pierwszego etapu modernizacji zajezdni to 30 mln zł, z czego 59% stanowiły środki z funduszy europejskich, w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej – etap III A współfinansowanego przez UE ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
Kolejny etap modernizacji rozpoczął się w 2014 roku. Został wyburzony budynek kotłowni oraz niektóre hale magazynowe. Powstają tam tory dojazdowe do wybudowanych wcześniej obiektów, a także nowe miejsca postojowe i komora lakiernicza. Będzie to nowoczesne, sterylne pomieszczenie do lakierowania najnowszymi technologiami wszystkich typów pojazdów.

 

W kolejnym etapie modernizacji zajezdni tramwajowej we Wrzeszczu zostaną wyburzone niektóre hale magazynowe, a w ich miejsce powstaną  tory przejazdowe i postojowe, które zostaną zadaszone. Planowany jest też remont kanałów przeglądowych oraz pozostałych hal. Nowością będzie zakup specjalistycznego systemu do podnoszenia wagonów tramwajowych

 

Fot. ZKM

Skip to content