Gdański ZKM testuje minibusa Mercedes. Jeszcze do czwartku 24 września pojazd spotkać można na linii 512. – Sprawdzamy jak daje sobie radę w gdańskich warunkach i czy podoba się pasażerom – mówi zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak.

 

Jak zapewnia producent – Mercedes-Benz Sprinter City 77 o długości 8,7 m jest aktualnie najlepszym modelem w programie minibusów Mercedes-Benz. – W ramach testów sprawdzamy jak minibus daje sobie radę w ruchu miejskim, czy wygodnie się prowadzi i jak komfort jazdy oceniają pasażerowie. Obserwujemy jego pracę również od strony technicznej, czyli jak wygląda obsługa codzienna, awaryjność czy zużycie paliwa – mówi Maciej Lisicki, wiceprezes ZKM.
– Miasto Gdańsk będzie inwestować w nowe pojazdy, dlatego testujemy te z najnowocześniejszymi rozwiązaniami. Testowany minibus to klasa emisji spalin EURO VI BlueTec, dwie pary drzwi sterowanych elektrycznie otwieranych do zewnątrz i dwie rampy inwalidzkie, do tego całkowicie niska podłoga i automatyczna skrzynia biegów – mówi zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak.

 

Mercedes-Benz Sprinter City 77 – dane producenta:

 

Mercedes-Benz Sprinter City 77 o długości 8,7 m jest aktualnie najlepszym modelem w programie minibusów Mercedes-Benz. Niskopodłogowe podwozie z tylną osią tandemową oraz nadwozie Sprintera City 77, to w całości efekt prac rozwojowych pionu minibusów Mercedes-Benz. Posiada do 35 miejsc pasażerskich w zależności od ilości przewożonych osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich. Sprinter City 77 na całej długości przestrzeni pasażerskiej ma podłogę bezstopniową oraz drugie miejsce dla wózka inwalidzkiego. Przesłanką tak wysokiej zdolności przewozowej jest dopuszczalny ciężar całkowity 6,8 t.

 

Układ jezdny trzyosiowego Sprintera City 77 posiada niezależne zawieszenie wszystkich kół i pojedyncze ogumienie. Dzięki stosunkowo krótkiemu rozstawowi osi i smukłości konstrukcji także ten największy minibus miejski marki Mercedes-Benz jest predestynowany do jazdy na wąskich śródmiejskich uliczkach.
– Sprinter City 77 posiada 4-cylindrowy silnik CDI Diesel o mocy 120 kW (163 KM).
– Max moment 360Nm przy 1400-2400 obr/min
– Automatyczna skrzynia 7-biegowa.
– Przy klasie emisji spalin Euro VI BlueTec Sprinter City 77 spełnia aktualne normy czystości spalin.
Ponadto oprócz przewidzianego seryjnie jednego miejsca na wózek inwalidzki przy 1 drzwiach, dla osób o ograniczonych zdolnościach ruchowych wykonano jeszcze jedno takie miejsce przy 2 drzwiach, włącznie ze składaną rampą wjazdową.
– Tylne zawieszenie pneumatyczne + przyklęk.
– Klimatyzacja miejsca pracy kierowcy – 7kW.
– Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej – w wersji od 8 do 13 kW.
– Wywietrzniki dachowe.
– Dwie pary drzwi sterowanych elektrycznie otwieranych na zewnątrz.
– Dwie rampy inwalidzkie.

 

Kiedy w Gdańsku pojawią się nowe tramwaje i autobusy?

 

– W przyszłym roku lub najpóźniej do połowy 2017 roku do Gdańska przyjedzie 15 nowych tramwajów, kolejne 18 sztuk w 2018. Plany zakupowe Gdańska to także nowe autobusy. W 2017 roku kupimy 69 fabrycznie nowych autobusów, które także będą przyjeżdżać do miasta w dwóch transzach – 23 sztuki w 2016 roku i 46 rok później. Natomiast jeszcze w tym roku ogłosimy przetarg na zakup 3 midibusów i 2 minibusów, które mają pojawić się w Gdańsku w pierwszej połowie 2016 roku – zapowiada Maciej Lisicki.

 

Fot. Michał Torłop

Skip to content